اخبار تکنولوژی و خودرو

ماشین های پرنده | تولید و عرضه خودرو پرنده در بازار

ماشین های پرنده | تولید و عرضه خودرو پرنده در بازار

طرح ماشین های پرنده نیز یکی از ایده‌های نامحدود ذهن انسان به شمار می‌رود، در واقع یکی از رؤیاهای بشر تولید ماشین پرنده و خلاص شدن از شر ترافیک‌های سنگین می‌باشد. البته ناگفته نماند طرح ماشین‌های پرنده یک طرح جدید نیست و طی سالیان سال بسیاری از شرکت‌های جهان در این‌باره درحال تلاش و تکاپو هستند تا بتوانند وسیله‌ای مناسب به جامعه بشری ارائه دهند. با توجه به اخبار و اطلاعات بدست آمده به نظر می‌رسد که دستیابی به این رویای بزرگ چندان هم دور از انتظار نیست و بشر در آینده‌ای نزدیک شاهد عمومی شدن خودروهای پرنده خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

اولین خودروی پرنده توسط چه شرکت و کشوری طراحی و ساخت شده است ؟

ژاپنی‌ها با ادغام طرح ساخت هواپیما و خودرو موفق شده‌اند تا اولین خودروی تک سرنشین پرنده را طراحی کنند. شرکت اسکای درایو، پیشرو در تکنولوژی اعلام کرده است که اولین تست خودرو تک سرنشین جهان با موفقیت صورت گرفته است. این خودروی پرنده یک خودروی برقی اس دی-۰ ۳ است و طی زمان ۴ دقیقه توانسته پرواز کند و صعود و فرود این خودرو به صورت عمودی نیز میسر است.

مشخصات داخل کابین این خودرو؛ دارای یک صندلی بوده و مشخصات موتور آن ۸ موتوره و همچنین ۲ پروانه در اطرافش هست. این خودرو پرنده می‌تواند تا ارتفاع ۳ متر پرواز کرده و کنترل آن نیز توسط راننده انجام پذیر است.

از نظر علمی اولین اتومبیل پرنده باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

ازنظر کارشناسان این حوزه اولین ماشین پرنده که قابلیت رسیدن به تولید انبوه را نیز داشته باشد، باید بتواند از جای پارک خود به صورت عمودی بلند شده و در محل پارکش بازهم به صورت عمودی فرود بیاید.
این عملیات باید به نحوی صورت بگیرد که علاوه بر کم‌هزینه بودن امنیت و آرامش مسافران را نیز تضمین کند. رسیدن به این هدف مسئله‌ای بسیار پیچیده و فنی است که هنوز هم برای رسیدن به این مهم زمان لازم است.

اولین اتومبیل پرنده برای اولین بار چه سالی رونمایی شد؟

اولین اتومبیل پرنده در سال ۱۹۴۷ رونمایی شد، اما این اتومبیل رونمایی شده با آن چیزی که بشر انتظارش را دارد خیلی تفاوت داشت.

اتومبیل تولید شده شامل یک اتاقک چهارچرخ به شکل سر و پوزه سگ بود که امکان اتصال به بدنه هواپیما را داشت و در فرودگاه از هواپیما جدا می‌شد و سپس با اتاقت در خیابان رانندگی صورت می‌گرفت آزمایش این ماشین موفقیت‌آمیز بود و در حال حاضر یک نمونه از آن در حال حاضر در موزه وجود دارد.

معایب و مزایای ماشین پرنده چیست ؟

با توجه به بررسی‌های انجام شده مزایای ماشین پرنده را می‌توان این‌گونه پیش‌بینی کرد، حمل‌ونقل در فضای سه‌بعدی با سرعتی غیرقابل تصور و بسیار بالا. اما معایب ماشین پرنده، احتمال بسیار بالای چپ شدن در فضا وجود دارد.

موانع اصلی تولید ماشین پرنده چیست؟

به طور کلی برای دستیابی بشر به اتومبیل پرنده سه مانع اساسی وجود دارد.
اولین مانع؛ یافتن راهی برای بلند شدن و فرود عمودی یک وسیله نقلیه هم اندازه اتومبیل می‌باشد.

دومین مانع؛ اطمینان کامل از برقراری ایمنی و نظم آن برای لحظه‌ای است که ماشین برفراز آسمان قرار می‌گیرد.

همچنان که در اخبار هم می‌بینید با اینکه اتومبیل‌ها بر روی سطح زمین و فقط بر روی ۲ بردار حرکت می‌کنند، سالانه بر اثر تصادفات رانندگی میلیون‌ها نفر جان خود را از دست می‌دهند. حال با تصور این‌که بردار سوم یا همان فضا را اضافه کنیم، احتمال روی دادن تصادفات تا حد بسیار زیادی افزایش خواهد یافت.

و سومین مانع؛ ماشین‌های پرنده تولید شده که تاکنون معرفی شده‌اند قیمت‌ تمام شده بسیار گزافی دارند. پس باید ماشین پرنده به نحوی تولید و طراحی شود که آحاد مردم قدرت خرید آن را داشته باشند.

کدام برند از ماشین های پرنده نزدیک به ورود به بازار مصرف کننده است؟

به نظر می‌رسد رویای بشر در زمینه تولید خودروهای پرنده خیلی زود در حال به وقوع پیوستن است. به‌نحوی که درحال حاضر چندین خودروی پرنده از طرف شرکت‌های مطرح جهان معرفی شده‌اند که امکان ورود آن‌ها به بازار با درصد خیلی بالایی درحال به وقوع پیوستن است، این خودروها عبارت‌اند از:
۱_ lilium aviation
2- black fly
3-vertical arospace
4- librity

۱- lilium aviation

این مدل از خودروی پرنده متعلق به کشور آلمان است. ۲ باله متحرک و ۳۶ موتور جداگانه روی بال‌های ۱۰ متری آن قرار گرفته‌اند.

باله‌های متحرک این خودرو پرنده به هنگام تیک آف به سمت پائین حرکت کرده و پس از بلند شدن آرایش افقی به خود می‌گیرند تا شرایط حرکت به سوی جلو را داشته باشند. این اتومبیل پرنده آلمانی به صورت کنترل از راه دور پرواز می‌کند و تاکنون پرواز با سرنشین را تجربه نکرده است که طبق اطلاعاتی که از شرکت سازنده آن عرضه شده، امکان پرواز با سرنشین آن در آینده‌ای نزدیک میسر خواهد شد.

این خودرو با ۹۰ درصد انرژی مصرفی ۳۰۰ کیلومتر را با حداکثر سرعت ۳۰ کروز کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. البته این خودرو مصرف برق فوق‌العاده پایینی دارد به نحوی که سازندگان این خودرو پرنده معتقدند که تکنولوژی پیشرفته باتری آن‌ها برنامه‌های این شرکت را در آینده‌ای نزدیک عملی خواهد کرد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود این ماشین به عنوان تاکسی هوایی نیز مورد استفاده قرار بگیرد که این امر سبب می شود کاربران با کمترین زمان و انرژی مسافران را به مقصدشان به صورت ایمن برسانند.

2- blakflay

این نوع خودرو پرنده متعلق به کشور آمریکاست که سازندگان آن مدعی هستند همه افراد به‌راحتی قادرند این وسیله را برانند.

اولین نمونه معرفی‌شده این خودروی پرنده یک خودرو تمام الکتریکی بدون سرنشین است که نیازی به گواهی‌نامه خلبانی جهت رانندگی با آن وجود ندارد.

این خودروی پرنده قادر است ۴۰ کیلومتر را با بیشینه سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت طی کند یک وسیله سبک که انرژی بسیار کمتری نسبت به دیگر خودروهای الکتریکی مصرف می‌کند و مزایای جالب دیگر این خودروی پرنده شارژ باتری آن به مدت ۲۰: ۰۵ است.

این خودروی آمریکایی پرنده دارای ۸ موتور کوچک بوده و قابلیت جالب آن این است که در آن، طرحی به نام به خانه برمی‌گردیم وجود دارد که کاربران را به صورت خودخوانده به محل تعیین شده انتقال می‌دهد. شرکت تولیدی آن قصد دارد برای آن قیمتی معادل یک خودرو شاسی بلند در نظر بگیرد تا اکثریت مردم توان خرید و استفاده از آن را دارا باشند.

3- vertical aerospace

این نوع خودروی پرنده حاصل فعالیت‌های کشور انگلستان است که اعلام کرده‌اند قصد دارند خدمات بین شهری شهرهای بزرگ این کشور را به صورت تاکسی پرنده انجام دهند و طبق ادعاهای خود آن‌ها قرار است این خودرو تا ۴ سال دیگر وارد بازار شود. این خودروی پرنده دارای ۳ چرخ آیرو اس مجهز به باتری ۴ روتور ۳ تیغه‌ای و با وزن ۷۵۰ کیلوگرم است.

به نظر می‌رسد که بیشینه سرعت این خودروی پرنده ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت و شعاع آن بین ۱۶۰ تا ۲۲۵ کیلومتر برسد.
با توجه به این مشخصات پیش‌بینی می‌شود، شعاع پرواز این ماشین پرنده در نهایت به میزان ۸۰۰ کیلومتر در هر شارژ برسد.

4- liberty

این نوع خودرو آخرین خودرویی است که اعلام شده آماده فروش می‌باشد و طبق گفته‌های شرکت سازنده هلندی اکنون بقیه فرایند صدور گواهی‌نامه نهایی برای ژیرو کوپر ۲ صندلی ۳ چرخه پله‌ای است. در واقع لیبرتی در حال سپری کردن اقدامات قانونی برای تردد این خودروی پرنده می‌باشد که بزودی شاهد پرواز اولین نسخه آن در آسمان خواهیم بود.

به گفته شرکت سازنده این خودرو تقریباً بین ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا برای پرواز آماده شود ظرفیت حمل بار به وزن مسافر بستگی دارد و حداکثر ارتفاع عملیاتی این خودرو برنده به ۳۵۰۰ متر می‌رسد که با بیشینه سرعت ۱۸۰۰ کیلومتر در ساعت است.

این خودروی پرنده برای بلند شدن از سطح زمین با ۳۳۰۰ متر فاصله گردش فرود حدود ۳۰ متر لازم دارد طرح اصلی این خودرو پرنده از رود استر ۳ چرخ گرفته شده‌است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *