نکات خرید و فروش خودرو

خودرو ام وی ام ۳۱۵ | بررسی معایب و مزایای MVM315

خودرو ام وی ام ۳۱۵ | بررسی معایب و مزایای MVM315

خودروی ام وی ام ۳۱۵ ، خودروی هاچ بک چینی شاسی بلند است که از سال ۲۰۰۹ وارد سبد محصولات شرکت خودرو سازی چری چین شده است. این خودرو چینی از سال ۱۳۹۱ وارد بازار خودروی کشور ایران نیز شد. خودرو ام وی ام در درحال حاضر تنها در نسخه فول آپشن یا همان مدل نیو اسپرت اکسنت توسط شرکت مدیران خودرو در کشور ما به فروش می‌رسد. برای آشنایی بیشتر با مشخصات این خودرو با ما همراه باشید.

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

مشخصات فنی خودرو ام وی ام ۳۱۵

*موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

*حجم موتور: 1497 سی سی

*تنفس موتور: تنفس طبیعی

*انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

*حداکثر قدرت: 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

*حداکثر گشتاور: 140 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه

*جعبه دنده: 5 دنده دستی

*شتاب: 0 تا 100

*حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت

*وزن: 1210 کیلوگرم

*اندازه: 4188 طول، 1686 عرض، 1480 ارتفاع

فاصله بین دو محور: 2527 میلیمتر

بررسی مصرف سوخت و استانداردهای خودرو اموی ام ۳۱۶

*مصرف سوخت ترکیبی: 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر

*حجم باک: 50 لیتر

*استاندارد آلایندگی: یورو 4

*میزان تولید دی اکسیدکربن: CO2 165 گرم در هر کیلومتر

بررسی استاندارد امنیت و آپشن‌های رفاهی خودرو ام وی ام ۳۱۵

*مجهز به ترمز و پایداری، ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای

*مجهز به کیسه هوا برای سرنشینان جلو

*مجهز به سیستم صوتی قابلیت پخش MP3، ورودی USB و AUX، مجهز به 6 بلندگو

*مجهز به چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ سوم ترمز و تنظیم صندلی جلو در 4 جهت

*مجهز به رینگ آلومینیومی

* مجهز به سنسور پارک

* مجهز به تنظیم برقی آینه‌های جانبی و شیشه‌های بالابر برقی برای ۴ درب.

بررسی طراحی ظاهری و بدنه خودرو ام‌وی‌ام ۳۱۵

طراحی ظاهری این خودرو چندان چشم نواز و جالب نمی‌باشد. اما در مقایسه با خودروهای داخلی در رده بالاتری از نظر طراحی ظاهری قرار دارد.

نمای روبه رو

خودرو ام‌وی‌ام ۳۱۵ در نمای روبرو دارای چهره زیبایی است. چراغ‌های اصلی دارای سایز نسبتاً مناسبی هستند. یک جلو پنجره نسبتاً به حالت چهار ضلعی و یک وجه آن شامل بخشی از لبه درب کاوش و سه وجه دیگر نیز توسط نوار کرم رنگ باریک پوشیده شده‌اند که فضای خالی بین ۲چراغ جلو را پر کرده است.
در داخل جلوی پنجره یک نوار کرمی رنگ به چشم می‌خورد که از ۲ طرف نماد ام وی ام به سمت جوانب جلوی پنجره امتداد یافته‌ است. در نیمه پایینی بخش عمده‌ای توسط مجرای بزرگ ورودی هوا به منظور تامین هوای موردنیاز پیشرانه و همچنین سیستم خنک کننده گرفته شده ‌است.

در هر دو انتهای کناری این ماشین جایگاه مشکی رنگ مه شکن‌ها دیده می‌شود. یک چراغ دایره‌ای شکل درون هر یک از جایگاه‌های مه شکن قرار گرفته است. در مدل‌های اسپرت قطعه پلاستیکی مشکی نقره ای در نواحی زیر سپر به چشم می‌خورد.

نمای جانبی

در نمای جانبی سایز شیشه‌ها مناسب بوده و فریم مشکی رنگ دورتادور آن‌ها را گرفته است. در بخش انتهایی پنجره‌ها نیز شیشه شفاف به چشم نمی‌خورد. بجای شیشه شفاف از یک قطعه مشکی رنگ به کار رفته ‌است.
از انتهای چراغ عقب تا نزدیکی‌های گلگیر جلو یک خط فرم دهنده حجمی به چشم می‌خورد. این خط فرم دهنده حجمی به همراه دو مورد خطوط حجمی دیگر چهره جسورانه‌ای به نمای جانبی این خودرو می‌بخشد. در قسمت زیرین درها، دور گلگیر از پلاستیک مشکی رنگ به همراه رگه‌های نقره‌ای به منظور زیباتر کردن بکار رفته است.

نمای پشتی

نمای پشتی سپر عقب دارای ارتفاع زیادی بوده و بسیاری از بخش‌های آن را فضای خالی و عاری از هرگونه المان خاص در برگرفته ‌است. درب صندوق عقب کوچک بوده و جای دادن لوازم حجیم در درون آن سخت می‌باشد. چراغ‌های عقب دارای سایز کوچکی هستند و جلوه جذابی به این خودرو نمی‌دهد.
داخل چراغ‌های عقب با نواری سفید رنگ به فرم ۷ تزیین شده است. دو عدد چراغ قرمز مه شکن با فرمی باریک و کشیده در ۲ طرف پایینی سپر عقب قرار گرفته اند.

بررسی طراحی داخل کابین خودرو ام‌وی‌ام ۳۱۵

طراحی داخل داشبورد این خودرو دارای حالتی تقریباً اسپرت است. بخش‌های عمده کابین دارای رنگ مشکی بوده و در برخی قسمت‌ها مانند کنسول میانی و غربیلک نقره‌ای رنگ می‌باشند.
یک صفحه نمایشگر ۷ اینچی در داخل کابین بکار رفته است. دکمه چرخان ویژه تنظیم شدت پرتاب جریان در زمینه نقره‌ای رنگ وجود دارد.

متأسفانه متریال بکار رفته برای طراحی داخل کابین از پلاستیکی نسبتاً بی کیفیت و ارزان قیمت است. غربیلک فرمان نیز دارای فرم قدیمی بوده و برخی از کلیدهای کنترل صوتی نیز بر روی آن حضور دارند. پنل کیلومتر شمار پشت غربیلک فرمان قرار گرفته و دارای طراحی نسبتاً اسپورت می‌باشد. عقربه‌های سرعت و دور سنج به صورت ۶ ضلعی نامنظم به منظور ایجاد حس اسپرت طراحی شده‌اند.

فرم صندلی‌ها و پوشش‌های شبه چرمی آن‌ها را می‌توان نسبتاً قابل قبول دانسته و همچنین کیفیت آن‌ها به نسبت سایز اجزای داخل کابین رضایتبخش است.

مزایای خودرو ام‌وی‌ام ۳۱۵

۱- داشتن طراحی خارجی قابل‌ قبول

طراحی خارجی این خودرو در مقایسه با خودروهای هم رده خود از نظر قیمت و همچنین خودروهای داخلی در سطح بالاتری قرار گرفته است. به همین دلیل هست که خریداران اغلب خرید این خودرو را بعلت لوکس بودن طراحی خارجی و ظاهری آن نسبت به خودروهای تولید داخل ترجیح می‌دهند.

۲- داشتن طراحی داخلی مشتری پسند
طراحی داخلی این خودرو با توجه به رنج قیمتی که در بازار دارد از سطح بالاتری برخوردار هست. طراحی اسپرت این خودرو سبب شده خریداران رده متوسط جامعه بیشتر به سمت خرید این نوع خودرو ترغیب شوند.

۳- داشتن سیستم فنی نرم همراه با فنر پذیری نرم
سیستم فنی این خودرو دارای فنر پذیری ایده‌آلی بوده به نحوی که راننده در پشت فرمان این خودرو می تواند رانندگی راحت و آسانی را داشته باشد.

۴- بهره‌مندی از ایمنی نسبتاً مناسب
خودرو ام‌وی‌ام ۳۱۵ توانسته است از مؤسسه استاندارد و ایمنی چین ۴ ستاره ایمنی را کسب کند. همچنین با توجه به وجود برخی آپشن‌های ایمنی در این خودرو می‌توان از این لحاظ به آن نمره خوبی داد.

۵- داشتن مصرف سوخت مناسب
این خودروی هاچ بک شاسی بلند برخلاف شکل و شمایل تقریباً بزرگی که نسبت به خودروهای تولید داخل دارد. دارای اشتهای پایینی از نظر مصرف سوخت است. همین فاکتور مناسب آن سبب شده تا در کشور ما از بازار فروش خوب و ایده‌آلی بهره‌مند گردد.

معایب خودرو ام وی ام ۳۱۵

۱ عدم ارائه نسخه اتوماتیک
این مدل خودروی ام‌وی‌ام ۳۱۵ در بازار فاقد نسخه اتوماتیک می باشد. این عامل موجب شده افرادی که طرفدار خودروهای اتوماتیک هستند چندان توجهی به این مدل خودروی چینی نداشته باشند.

۲- نداشتن پایداری مناسب در هنگام عبور از پیچ‌ها هنگام عبور از پیچ‌ها خودروی بی‌ام‌و ۳۱۵ شبیه گهواره عمل کرده و قادر نیست بدون برهم نریختن آسایش سرنشینان از پیچ ها به آرامی عبور کند.

۳- داشتن لذت رانندگی اندک
این خودروی خارجی نسبت به برخی از خودروهای هم رده خود مانند خودرو پژو ۲۰۶ از لذت رانندگی کمتری بهره‌مند است. درواقع خودرو ۲۰۶ بعلت داشتن سیستم فنی با عملکرد بهتر لذت رانندگی بیشتری را نسبت به این خودرو به راننده و سرنشینان القا می‌کند.

۴ داشتن ترمز کاسه‌ای چرخ‌های عقب
این خودرو در قسمت چرخ های عقب هنوز هم به ترمز کاسه ای مجهز است.

تجربه رانندگی با خودروی ام‌وی‌ام ۳۱۵

خودروی ام‌وی‌ام دارای سواری نرم و راحت می باشد. منتها در کنار سواری نرم و راحتی که دارد از دقت کافی برخوردار نیست.

_ دنده‌های این خودرو نیز چندان دقیق عمل نمی‌کنند.

_ شتاب اولیه این خودرو چندان رضایتبخش به نظر نمی‌رسد و در حد و اندازه‌های خودروی پژو ۲۰۶ می‌باشد. در تست‌های انجام ‌شده میزان شتاب این خودرو حدود ۱۴٫۵ ثانیه برآورد شده‌است که به دلیل سنگین بودن ضرایب دنده های ۴ و ۵ در گیربکس آهسته عمل می‌کند. سیستم تعلیق این خودرو نسبتاً نرم هست که این عامل سبب شده است راننده در پشت فرمان آن شاهد سواری آرام بخشی باشد.
_ هنگام عبور از پیچ‌ها به دلیل هندلینک ضعیف خودرو دارای حرکتی ثابت نیست. میزان چسبندگی چرخ های خودرو ام‌وی‌ام ۳۱۵ به زمین در حد استاندارد بوده که از این نظر به طور کلی این خودروی هاچ بک دارای فرمانی نرم هست.

رقبای خودروی ام وی ام در بازار ایران

رقبای این خودرو با توجه به رده قیمتی و کلاس بدنه آن عبارت‌اند از: تندر 90، برلیانس H320 و H330، پژو 207، لیفان ایکس50، دنا پلاس، BYD F3 و پژو 206 اتومات.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *