نقد و بررسی خودرو

خودرو هیبریدی تویوتا | معایت ، مزایا و مشخصات فنی ماشین هیبریدی تویوتا

خودرو هیبریدی تویوتا

خودروی هیبریدی تویوتا یک کراس اوور کامبک جوان پسند می‌باشند. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن رونمایی شده و در سال ۱۳۹۶ وارد بازار خودروی ایران شد. تویوتا هیبریدی اولین خودروی هیبریدی بود که توانست به تولید انبوه در عرصه جهانی برسد و درحال حاضر در بازار بیش از ۴۴ کشور جهان حضور فعال دارد. طراحی مهیج این خودرو موجب شد که مورد توجه زیادی در بازار خودرو قرار بگیرد. این خودرو دارای ۲ پیشرانه ۱.۸ لیتری هیبریدی و ۱٫۲ لیتری توربوی بنزینی است. این خودرو پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی در جهان نیز به شمار می‌رود. در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل این خودرو و همچنین تفاوت‌های خودروی هیبریدی با خودروی بنزینی بپردازیم.

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

بررسی مشخصات فنی خودرو هیبریدی تویوتا

*موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

*حجم موتور: 1798 سی سی

*تنفس موتور: تنفس طبیعی

*انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

*حداکثر قدرت: 121 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

*حداکثر گشتاور: 142 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه

*جعبه دنده: e-CVT

*شتاب: 0 تا 10010.6 ثانیه

*حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت

*وزن: 1450 کیلوگرم

*اندازه: 4540 طول، 1760 عرض، 1490

*ارتفاع فاصله بین دو محور: 2700 میلیمتر

بررسی مصرف سوخت و استانداردهای خودرو هیبریدی تویوتا

مصرف سوخت ترکیبی: 3.6 لیتر در هر صد کیلومتر

*حجم باک: 43 لیتر استاندارد

*آلایندگی: یورو 6

*میزان تولید: CO276 گرم در هر کیلومتر

بررسی تجهیزات و امکانات رفاهی و امنیتی

*مجهز به ترمز و پایداری ABS، EBD BAS ،VSC ،TRC
*مجهز به کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی سرنشین جلو، پرده ای و زانویی

*مجهز به سیستم صوتی JBL، صفحه نمایشگر لمسی، ورودی AUX، بلوتوث، 10 بلندگو و نویگیشن

*مجهز به سیستم HV و ECO و قابلیت انتخاب چهار حالت رانندگی

* مجهز به چراغ عقب با طرح سه بعدی، آنتن کوسه ای، درب صندوق عقب با قفل برقی

*مجهز به سیستم روشنایی DRL، شیشه های ضد UV و اسپویلر عقب

*مجهز به رینگ های 15 اینچی، تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل، فرمان برقی، صفحه نمایشگر 4.2 اینچی برای اطلاعات

* دارای قابلیت شارژ بدون سیم تلفن همراه

* دارای دوربین عقب، رادار نقطه کور BSM، سنسور پارک در عقب و سیستم هشدار باد لاستیک ها TPMS

بررسی طراحی ظاهری خودروی هیبریدی تویوتا

این نوع خودرو یکی از جذاب‌ترین خودروهای کراس اوور تویوتا در بازار جهانی به شمار می‌رود. به‌طورکلی دارای طراحی ظاهری مهیج و خشن و شکستگی‌های فراوان به همراه خطوط سیال بر روی بدنه می‌باشد.
چراغ‌های جلو و عقب ۳ بعدی بوده و دارای رینگ‌های آلیاژ آلومینیوم با طراحی شیب‌دار است. طراحی ظاهری این خودرو یک ترکیب جذاب از سبک طراحی خودروهای کوپه و کراس اوور می‌باشد که بسیار جذاب بوده و حالتی اسپرت دارد.

بررسی طراحی داخل کابین خودروی هیبریدی تویوتا

طراحی داخل کابین این خودرو بسیار خاص و متفاوت بوده و راننده دسترسی بیشتری به بخش‌های مختلف داشته کنترل بهتری را در هنگام رانندگی بر روی خودرو دارد. یک صفحه نمایش دوگانه ۴٫۲ اینچی به منظور نمایش اطلاعات مختلف خودرو و انجام وظیفه صفحه کیلومتر در وسط داشبرد قرار گرفته است.
صندلی‌های این خودرو دارای آرگون مناسب بوده و دارای قابلیت تنظیم ۸ جهت برای راننده و ۴ جهت برای سرنشین می‌باشد.
طراحی داخلی ماشین بسیار زیبا و ارگونومیک چشم نوازی هست. کیفیت چرم و متریال بکار رفته برای ساخت ابزار داخل کابین بسیار عالی است. از نظر فضای داخل کابین برای سرنشینان باید گفت که چه سرنشینان ردیف عقب و چه سرنشینان ردیف جلو هیچکدام هیچ‌گونه محدودیتی در داخل کابین این خودرو نداشته و می‌توانند ساعت‌ها طولانی بدون احساس خستگی در داخل آن سپری کنند.

مزایای خودرو هیبریدی تویوتا

۱- بهره‌مندی از ایمنی و امکانات ایده‌ال

این خودرو چه از لحاظ امکانات ایمنی و چه از لحاظ امکانات رفاهی در حد قابل قبولی بوده و یک خودروی ایمن و سرگرم کننده محسوب می‌گردد.

۲- بهره‌مندی از ۲پیشرانه هیبریدی و بنزینی
خودروی تویوتا هیبریدی با بهره‌مندی از ۲ موتور بنزینی توربو شارژ و هیبریدی دارای راندمان و شتاب قابلی است.
خودرو هیبریدی تویوتا موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از مؤسسه ایمنی یورو آنکپ شده‌ است. کسب ۵ ستاره ایمنی این خودرو را از لحاظ ایمنی بیمه می‌کند.

۳- داشتن هندلینگ و سواری لذت بخش
رانندگی کردن با این خودروی ۲ پیشرانه و جذاب بسیار راحت و لذت بخش می‌باشد. در واقع شتاب و راندمان خوب این خودرو و همچنین فضای داخل کابین جذاب و راحت آن تمام شرایط یک رانندگی لذت بخش و ایمن را برای راننده فراهم می‌کند.

4- بهره‌مندی از طراحی جالب و جذاب
طراحی ظاهری این خودرو بسیار زیبا و جذاب است. در واقع طراحی خاص و اسپرت خودروی هیبریدی تویوتا سبب شده ‌است که قشر جوان علاقه زیادی به این خودروی جذاب داشته باشند.

5- دارای آلاینده‌گی پایین
این خودرو با بهره‌مندی از ۱ پیشرانه هیبریدی، از پیشرانه‌ بنزینی کوچکتری برخوردار است. این عامل سبب شده علاوه بر مصرف سوخت کم، گاز co2 کمتری را نیز به فضا انتشار دهد.

6- داشتن مصرف سوخت پائین
این خودرو بدلیل بهره بردن از ۲ پیشرانه و همچنین داشتن باک بنزین کوچک و سیلندرهای کوچکتر از مصرف سوخت پائین تری نسبت به دیگر رقبای خود در بازار برخوردار هست.

معایب خودروهای هیبریدی تویوتا

۱-داشتن قیمت بسیار بالا
خودرو تویوتا هیبریدی در بازار خودروی کشور ما از قیمت فوقالعاده بالایی برخوردار بوده که در مقایسه با قیمت جهانی این خودرو بسیار متفاوت می باشد.

۲- داشتن دید عقب ضعیف
این خودرو در کنار طراحی زیبا و امکانات بالا و قابل قبولی که به سرنشینان و راننده ارائه می دهد متأسفانه دارای دید عقب ضعیف می باشد. همین عامل سبب شده که در هنگام حرکت به سمت دنده عقب مشکلاتی را به وجود بیاورد.

۳- بی بهره بودن از توانایی‌های اسپرت
وزن بالای باتری‌های این خودرو سبب برهم خوردن تعادل خودرو شده و کنترل را برای راننده سخت می‌کند.

۴- داشتن صندوق عقب کوچک
این خودروی هیبریدی به دلیل اشغال فضای زیر صندوق توسط باتری‌ها دارای صندوق عقب کوچکی بوده و به همین دلیل فضایی کافی برای جای دادن بار را ندارد.

تفاوت خودروهای هیبریدی با خودروهای دیزلی بنزینی

هما‌نطور که مستحضر هستید؛ خودروهای هیبریدی دارای مزایای بیشتری نسبت به خودروهای بنزینی هستند. این مدل خودرو انرژی موردنیاز خود برای حرکت را از دو پیشرانه هیبریدی و بنزینی کسب کرده و با قدرت ترکیبی یک موتور درون‌سوز و یک موتور الکتریکی به حرکت ادامه می دهد.
لازم به ذکر است که تنها با سوختگیری موتور بنزینی موتور الکتریکی نیز توسط انرژی حرکتی موتور توربو شارژ شده و با حرکت هر ۲ با هم یا تنها موتور الکتریکی به حرکت می‌کند. با توجه به افزایش قیمت بنزین مردم ترجیح می‌دهند.
باید متذکر شد که خودروی هیبریدی متفاوت از خودروی برقی می باشند.

تفاوت خودروی هیبریدی با خودروی برقی در این است که خودروهای برقی فقط به وسیله برق کار می‌کنند. اما خودروهای هیبریدی ترکیبی از ۲ موتور بنزینی و الکتریکی هستند.
تفاوت خودرو هیبریدی و بنزینی عبارت است از : افزایش چشمگیر راندمان خودرو، مصرف بهینه سوخت، پیمودن مسافت طولانیتر بدون نیاز به سوخت گیری و مهمتر از همه کاهش گازهای آلاینده محیط زیست.

رقبای در بازار ایران

این خودروی مدرن ژاپنی در بازار کشور ایران هیچ رقیب هیبریدی ندارد، اما خودروهای بنزینی، کپچر، جونگ، نیسان قشقایی، مزدا ، سئات اتکا، مینی کانتری من، فولکس واگن، هوندا HR-V نیسان جوک و میتسوبیشی ASH از رقبای سرسخت این خودرو بشمار می‌روند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *