نکات خرید و فروش خودرو

اپتیما 2020 | مشخصات و ویژگی های اپتیما 2020

اپتیما 2020 | مشخصات و ویژگی های اپتیما 2020

خودروی اپتیما 2020 برای اولین ‌بار در سال ۲۰۱۴ وارد بازار کشور ما شد. به خاطر ویژگی‌ها و آپشن‌های خوبی که داشت تبدیل به یکی از موفق‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای سدان کلاس D شد. خودرو اپتیما دارای طراحی ظاهری اسپرت و جوان‌ پسند و درعین حال کم‌هزینه و کم استهلاک است. برای شناخت بیشتر این خودرو توصیه می‌کنیم تا انتهای مطالب ما را همراهی کنید.

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

مشخصات فنی خودرو اپتیما 2020

* موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

*حجم موتور: 2359 سی سی

*تنفس موتور: تنفس طبیعی

* انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

* حداکثر قدرت: 177 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

*حداکثر گشتاور: 229 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

*جعبه دنده6: دنده خودکار تیپ ترونیک

*شتاب: 0 تا 1009.5 ثانیه

*حداکثر سرعت: 208 کیلومتر در ساعت

*وزن1475: کیلوگرم

*اندازه: 4845 طول، 1830 عرض، 1455 ارتفاع

*فاصله بین دو محور: 2794 میلیمتر

بررسی مصرف سوخت و استانداردهای خودرو اپتیما 2020

*مصرف سوخت ترکیبی: 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر

*حجم باک: 70 لیتر

*استاندارد آلایندگی: یورو 5

بررسی تجهیزات و امکانات امنیتی و رفاهی خودرو اپتیما 2020

*مجهز به ترمز و پایداریESC – HAC – ABS – TCS- BAS – EBA – EBD

*مجهز به کیسه هوا برای سرنشینان جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه هوای جانبی (6 کیسه هوای پیشرفته)

*مجهز به سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3، سیستم SIRIUS Satellite Radio، ورودی‌های USB و AUX و سیستم صوتی سفارشی به صورت Infinity 5.1 surround sound audio system به همراه رادیوی HD – 8 اسپیکر به قدرت 500 وات

*مجهز به نویگیشن با صفحه نمایش 7 اینچی

*مجهز به حالت رانندگی EcoMinder (برای کاهش مصرف سوخت)

*مجهز به سنسور عقب

*مجهز به پشت سری‌های فعال شونده

* مجهز به سیستم نشان دهنده باد چرخ‌ها

*مجهز به آینه‌های برقی به همراه گرمکن

*مجهز به شیفتر تعویض دنده از پشت فرمان

*مجهز به سقف پانوراما، کروز کنترل و دوربین عقب

*مجهز به سیستم روشن شدن خودرو بدون کلید

*مجهز به تهویه هوای جداگانه برای سرنشینان جلو

*مجهز به پوشش چرمی فرمان

*مجهز به آینه الکتروکرومیک به همراه Homelink و قطب نما

*قابلیت روشن شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) و نمایشگر LCD در مدل SX

بررسی طراحی ظاهری خودرو اپتیما 2020

در نمای جلو، نوار کرومی مات به پوزه ببری مشبک و براق معروف است. تایرهای بزرگ این خودرو دارای سپرهای ساده بوده و چراغ‌های جلو از نوع ال ای دی تمام اتوماتیک هستند.
نمای عقب خودروی اپتیما 2020 کپی برداری شده از پلتفرم سوناتا ۲۰۲۰ بوده که دارای چراغ باریک و سراسری هست. وجود آلمان‌های هماهنگ با نوار ال‌ای‌دی جذابیت قابل تحسینی به نمای عقب بخشیده است. یک خط نقره‌ای رنگ که از لبه شیشه سرنشین جلو در نزدیک آینه بغل تا صندوق عقب و سمت دیگر خودرو را پوشش داده شده است.

بررسی طراحی داخلی خودرو اپتیما 2020

خودرو اپتیما 2020 دارای طراحی داخلی راننده محور است و مجهز به یک سیستم حافظه یکپارچه می‌باشد. این سیستم حافظه یکپارچه تنظیمات راننده را ذخیره کرده و با وصل شدن به حافظه اتومبیل به تلفن همراه از راه دور قابل کنترل است. سرنشینان در داخل خودرو فضای آزاد و مناسبی دارند که حس راحتی ایجاد می‌کند.

خودرو اپتیما۲۰۲۰ با داشتن آپشن‌های رفاهی نظیر؛ استارت دکمه‌ای، ترمز خودکار، سیستم هشدار خروج از لاین، سیستم کنترل نقاط کور شرایط رانندگی را برای راننده بسیار راحت می‌کند. صندلی‌های این خودرو از چرمی زیبا و خوش دوخت پوشش داده شده‌اند. صندلی راننده قابلیت تنظیم در ۱۰ جهت مختلف با پشتیبان ستون فقرات را دارد و تماماً دارای سیستم گرم کن و تهویه می‌باشند.

مزایای خودرو اپتیما 2020

۱- داشتن طراحی زیبا و شیک و جوان پسند

این خودرو دارای طراحی متفاوت و جذاب بوده، به نحوی که منتقدان خودرو نتوانستند بر طراحی ظاهری آن ایرادی بگیرند. به‌ جرأت می‌توان گفت یکی از دلایل محبوبیت بالای خودرو اپتیما در بازار کشور ایران به دلیل طراحی ظاهری خاص، جذاب، جوان پسند و اسپورتی است که دارد.

۲- داشتن کابین جادار

خودرو اپتیما ۲۰۲۰ کابین بسیار جاداری دارد و فضای درون آن بسیار مناسب است. طوری که ۵ سرنشین آن می‌توانند در درون آن به راحتی جای گیرند.
صندوق عقب نیز دارای فضای کافی است.

۳- بهره‌مندی از امکانات رفاهی خوب

خودروی اپتیما از نظر امکانات رفاهی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به همین سبب خریداران فراوانی را به سمت خود کشانده است.

۴- داشتن هزینه و استهلاک پایین

این خودرو به خاطر بهره‌مندی از مواد اولیه درجه یک، یکی از کم هزینه‌ترین خودروهای حال حاضر بازار به شمار می‌رود. استهلاک پایین نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت اپتیما ۲۰۲۰ است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

۵- داشتن خدمات پس از فروش خوب

خودرو اپتیما در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار از لحاظ خدمات پس از فروش در وضعیت مناسبی قرار دارد. دارندگان این خودرو در صورت نیاز به راحتی به قطعات آن در بازار براحتی دسترسی دارند

معایب خودرو اپتیما 2020

۱- داشتن پیشرانه‌ی ضعیف و کم توان

یکی از مهم‌ترین ایرادهای وارده بر خودرو اپتیما۲۰۲۰ داشتن موتوری نسبتاً ضعیف نسبت به خودروهای رقیب است. البته نسل‌های جدید خودرو اپتیما با طیف وسیعی از پیشرانه‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شود، اما مدل‌های موجود در بازار کشور ما دارای موتور ۴.۲ لیتری ۴ سیلندر با تنفس طبیعی است که قادر است ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ روز و نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.
همچنین دارای گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بوده و حدود ۱۱ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. همانطور که ملاحظه می‌فرمایید پیشرانه‌های این خودرو با توجه به مشخصات فنی ذکر شده چندان قابل تعریف و تمجید نیست.

۲- داشتن فضای سر محدود

هرچند این خودرو فضای کافی برای سرنشینان جلو و عقب دارد. اما فضای سر سرنشینان عقب چندان جالب نیست. درصورتی که افرادی با قد بلند در ردیف عقب بنشینند در سفرهای طولانی ‌مدت فضایی سر محدود موجب اذیت آن‌ها را فراهم می‌کند.

۳- داشتن مصرف سوخت بالا

این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند که در مقایسه با مصرف سوخت خودروهای رقیب خود در بازار عددی بالا تلقی می‌گردد.

۴- داشتن گیربکس اقتصادی و آرام

عملکرد گیربکس این خودرو بیشتر اقتصادی و آرام بوده و از عملکرد اسپرت و هیجان‌انگیز در آن خبری نیست. عملکرد پدال‌های پشت فرمان نیز دارای نیز آرام می باشد.

۵- نامرغوب بودن دکمه های کابین

اغلب افراد به کیفیت و جنس مواد به ‌کار رفته در تولید دکمه‌ها حساسیت خاصی دارند. بعضی از کارشناسان اعتقاد دارند که مواد اولیه بکار رفته در دکمه‌های کنترلی خودرو اپتیما بی کیفیت بوده و متناسب طراحی ظاهری قابل ‌تحسین این خودرو نیست.

۶- ایمنی متوسط

خودروی اپتیما در آزمون‌های ایمنی توانسته نمره ۳.۹ را بدست بیاورد. این عدد نشان می‌دهد وضعیت ایمنی این خودرو بالا نیست و در حد متوسط قرار دارد و برای خودرویی مانند اپتیما ایراد و ضعف محسوب می‌شود.

۷- داشتن فرمان حساس

این خودرو دارای فرمانی بسیار حساس بوده و رانندگی با آن مشکل می‌باشد. در بعضی شرایط احساس می‌شود که فرمان خودرو اندکی از کنترل خارج می‌شود. بطورکلی نگهداری فرمان در مسیر مستقیم به مهارت بالایی نیاز دارد.

۸- داشتن شتاب ضعیف

هر چند اپتیما موتوری قدرتمند دارد، اما شتاب آن چندان جالب نیست. با توجه به مبلغ بالایی که خریداران برای خرید این خودرو می‌پردازند اما شتاب جالب و متناسب با قیمت ملاحظه نمی‌گردد. در واقع از یک خودروی بالای ۲ میلیارد تومان، انتظار شتاب عالی توقعی بیجایی نیست.

کیفیت رانندگی با خودرو اپتیما ۲۰۲۰

این خودرو مانند دیگر خودروهای کره‌ای از لحاظ لذت رانندگی چندان باب دل دارندگان نیست. هرچند این خودرو دارای فرمان الکتریکی نرم و بی تنش هست. اما در جاده و هنگام رانندگی حس چندان جذابی را به راننده انتقال نمی‌دهد.

رقبای خودرو اپتیما۲۰۲۰

رقبای خودروی اپتیما در بازار عبارتند از: رنو تلیسمان، فولکس، واگن پاسات و تویوتا کمری.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *