نکات خرید و فروش خودرو

هیوندا آزرا | مشخصات فنی و ویژگی های ظاهری هیوندا ازرا

هیوندا آزرا

هیوندا آزرا یک خودروی سدان ساخت کشور کره می‌باشد که تاکنون ۶ نسل از آن تولید و به دنیای خودرو عرضه شده است. این خودرو برای اولین بار ۱۰ سال پیش وارد بازار خودروی ایران شد که از نظر آپشن و امکانات نسبت به رقبای هم رده خود مخصوصاً رقبای اروپایی‌اش یک پله بالاتر قرار گرفت. هرچند عرضه این خودرو در کشور ما محدود است، اما با این ‌حال از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار می‌باشد. به طور کلی این خودرو هنوز هم یکی از اولین گزینه‌ها برای خریداران خودروهای تجملی و قدرتمند محسوب می‌گردد و نمایندگی رسمی فروش محصولات آن در کشور شرکت آسان موتور می‌باشد.

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

مشخصات فنی خودرو هیوندا آزرا

*موتور :6 سیلندر 24 سوپاپه

*حجم موتور: 3000 سی سی

*تنفس موتور: تنفس طبیعی

*انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

*حداکثر قدرت: 250 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه

*حداکثر گشتاور: 288 نیوتن متر در 5200 دور در دقیقه

*جعبه دنده: 6 دنده خودکار تیپ ترونیک

*شتاب: 0 تا 100 8 ثانیه

* حداکثر سرعت: 240 کیلومتر در ساعت

*وزن: 1635 کیلوگرم

*اندازه: 4966 طول، 1860 عرض، 1470 ارتفاع

*فاصله بین دو محور: 2845 میلیمتر

بررسی مصرف سوخت و استانداردهای خودرو هیوندا آزرا

*مصرف سوخت ترکیبی: 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر

*حجم باک: 70 لیتر

* استاندارد آلایندگی: یورو 5

*میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر

بررسی استاندارد امنیت و آپشن های رفاهی خودرو هیوندا آزرا

*مجهز به ترمز و پایداری سیستم تعلیق ABS, ABS, BAS , ES-,MDPS VSM

*مجهز به کیسه هوا، مجموعا 9 کیسه هوا

* مجهز به سیستم صوتی بلوتوث، 8 گیگابایت حافظه فلش، iPod/USB/AUX، قابلیت پخش، 7 اسپیکر، تشخیص صدای راننده برای تماس تلفنی

*مجهز به سقف پانوراما، سفارشی

*مجهز به آینه الکتروکرومیک

*مجهز به پرده عقب با موتور برقی و پرده‌ برای شیشه‌های جانبی به صورت دستی

*مجهز به صندلی‌های چرمی، تنظیم صندلی راننده در 10 جهت و صندلی سرنشین جلو در 8 جهت، حافظه برای تنظیمات صندلی راننده، گرمکن صندلی جلو، تهویه مطبوع برای صندلی‌های جلو به صورت سفارشی

*مجهز به تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو

* مجهز به گیربکس 6 سرعته شیفت ترونیک، پشت سری‌های فعال شونده هنگام تصادف (17% کاهش صدمه به گردن نسبت به مدل قبلی) وLATCH (کمربند مخصوص کودک)

*مجهز به نویگیشین 7 اینچی WVGA لمسی و دوربین عقب

طراحی ظاهری خودرو هیوندای آزرا

این خودرو یک سدان بزرگ و پهن است. در نمای جلو دارای چراغ های بزرگ و جلوی پنجره بزرگ با خطوط مساوی بوده، شیب ملایم خط سقفی در عقب و چراغ‌های یک تکه در پشت خودرو طراحی ظاهری زیبا و جذابی به آن بخشیده است.

در نمای روبرو چراغ‌های نسبتاً بزرگ و کم‌عرض دوگانه به چشم می‌خورد. نوار ال‌ای‌دی روشنایی روز دارای حالتی دایره‌ای شکل بوده که شباهت غیرقابل‌انکاری با محصولات بی‌ام‌و دارد. به صورت کلی فرم چراغ‌های این خودرو از نمای روبرو کمی حالت اسپرت داشته و فاقد هیجان می‌باشد. سپر نیز دارای حجم‌دهی و تورفتگی بوده و سبب تقویت جایگاه چراغ‌های اصلی می‌گردد.

آینه به‌کاررفته در بغل از پایه فلزی هست. نمای بغلی دارای خطوط روی بدنه پرتعداد و شلوغ می‌باشد که علاوه بر حجم‌دهنده سپرها و چراغ‌های اصلی در طرفین خودرو ۳خط دیگر نیز برای تمرکز آن‌ها وجود دارد که بر روی درهای ورودی کابین قرار گرفته‌اند.
در نمای پشتی، چراغ‌ها پیوسته بوده که جلوه‌ای کاملاً اسپرت را از این خودرو به نمایش گذاشته‌اند. خروجی اگزوزهای باریک فلزی این خودرو دارای حجم دهی بالایی بوده و فرم بدنه و چراغ‌های اصلی عقب بیضی‌شکل هستند که سبب پیوستگی درپوش صندوق و سپرده شده است. سپر بزرگ این خودرو علاوه برداشتن پهنای زیاد از زیر چراغ اصلی تا خروجی اگزوز دارای مکان مناسب برای ثبت پلاک می‌باشد. به طور کلی طراحی نمای ظاهری این خودرو در سطح مناسب و قابل‌قبولی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که در نگاه اول شباهت‌های زیادی در طراحی ظاهری خودروی هیوندای آزرا و خودروی سوناتا وجود دارد، زیرا هر دوی آن‌ها از یک پلتفرم مشترک بهره برده‌اند.

طراحی داخل کابین هیوندا آزرا

این خودرو در نمای داخلی دارای محیطی شلوغ و گیج کننده نیست. طراحی خاص داشبورد سبب شده جایگاه نمایشگر به فضای داخل یک نمای مدرن ببخشد. فضای مرکزی کابین و ابزارآلات مقابل دسته دنده هستند. در فریم نمایشگر این خودرو مواد صنعتی طرح چوب با رنگ خاکستری تیره به چشم می‌خورد که بهره بردن دستگیره‌های داخل درها از چوب واقعی زیبایی دو چندانی به آن‌ها بخشیده است.

در طراحی داخلی به اندازه کافی فضا برای سرنشینان، مخصوصاً سرنشینان عقب وجود دارد. فضای داخل کابین طوری طراحی شده که حتی افراد بلندقد به اندازه کافی فضا برای قرار دادن سر وپا دارند.
متریال به‌کاررفته برای ساخت ابزار آلات داخل اتاق دارای جنسی مناسب است. در طراحی داشبورد از طرح‌های مدرن و امروزی بهره گرفته و فرمان غربیلک علی‌رغم نداشتن زیبائی از کارایی مناسب و ایده‌آلی برخوردار است.

یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی از طریق خطی شیب‌دار در وسط و بالای داشبورد این خودرو قرار گرفته است که دسترسی به آن در قسمت‌های پایینی نمایشگر و دریچه‌های سیستم تهویه بسیار آسان است.
صندوق عقب این خودرو دارای ظرفیت ۴۴۶لیتر بوده که برای خودروی بزرگی مانند هیوندا آزرا قابل‌پیش‌بینی می‌باشد.

مزایا خودرو هیوندای آزرا

۱- داشتن ایمنی بالا

۲- داشتن کیفیت ساخت خوب

۳- بهره‌مندی از ظاهری مدرن

۴- بهره بردن از عایق بندی ایده آل

۵- بهره بردن از هند لینک مناسب و قابل‌قبول

۶- داشتن ایمنی مناسب و قابل اطمینان

۷- بهره‌مندی از آپشن‌های متنوع

۸- بهره بردن از کابینی جادار

۹- داشتن مصرف سوخت مناسب و اقتصادی

۱۰- داشتن ایمنی بالا به همراه کسب ۵ ستاره ایمنی

۱۱- بهره‌مندی از ترمزهای قوی همراه با عملکرد ایده‌آل و قابل‌قبول

۱۲- بهره‌مندی از عملکرد مناسب سیستم تعلیق و جذب خوب ضربات

معایب خودرو هیوندای آزرا

۱- داشتن شتاب پایین

همان‌طور که مستحضر هستید یکی از مهم‌ترین فاکتورها هنگام خرید خودرو بهره‌مندی آن از پیشرانه سرعت شتاب مناسب است. این خودرو دارای موتور ۶ سیلندر ۲٫۴ لیتری بوده که توان تولید ۱۸۷ اسب بخار را دارد اما عدم هماهنگی لازم بین وزن خودرو و موتور بکاررفته در آن سبب شده‌است که از شتاب مورد انتظار خود محروم بماند.

به طور کلی این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حدود ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد که با توجه به پایین بودن کیفیت بنزین در ایران این رقم در کشور ما به حدود ۱۱ ثانیه می‌رسد.

۲- داشتن طراحی ظاهری محافظه‌کارانه

طراحی ظاهری محافظه‌کارانه و کلاسیک از نظر ظاهری یک خودروی ساده و به‌دور از هرگونه مبالغه به نظر می‌رسد که جامعه هدف خود را سنین بالای ۴۰ سال در نظر گرفته است.

۳- واردات محدود

از آنجایی‌که این خودرو یکی از رقبای سرسخت خودرویی از سوناتا بشمار می‌رود برای واردات دارای محدودیت‌هایی شده است که این عامل سبب گشته، دوستداران و طرف‌داران این خودرو برای دسترسی به آن دچار محدودیت‌هایی شوند.

۳-امکانات و آپشن هایی کمتر از رقبا

این خودرو نسبت به دیگر رقبای ایرانی و خارجی خود در بازار از امکانات و آپشن‌های چندان مناسبی بهره نبرده است. به‌عنوان مثال: عدم کلید مجهز و رنگ نامناسب متریال داشبورد از جمله معایب موجود در امکانات هستند.
داشبورد این خودرو با داشتن رنگ روشن پس از مدتی در اثر تماس دست یا تابش مستقیم نور خورشید دچار افت ظاهر می‌گردد.

۴- دسترسی سخت به لوازم یدکی

برای تهیه لوازم یدکی خودرو دارندگان آن مجبور هستند به خاطر کمبود قطعات در بازار هزینه‌ای بیشتر از حد معمول و قیمت واقعی آن خرج کنند. یکی از دلایل اصلی این مشکل وجود محدودیت‌هاییست که برای واردات این خودرو به کشور وجود دارد.

۵- قیمت بالا

آزرا در بازار کشور ما از قیمت غیرموجه و بسیار والایی برخوردار است. حتی می‌توان اظهار داشت که این خودرو در محدوده قیمتی خودروهای آلمانی و اروپایی قرار دارد.

بررسی تجربه رانندگی با خودرو هیوندا آزرا

این خودرو در ابتدای حرکت قادر است با شتاب تا دنده ۲ حرکت کند. اما با افزایش سرعت تا دنده های ۳ و ۴ این شتاب متوقف‌شده و قدرت موتور نیز کاهش می‌یابد و قادر نیست در سرعت‌های بالا شتاب مورد انتظار را داشته باشد.
به دلیل وجود سیستم تعلیق خشک و همچنین فاصله نسبتاً کم آن با زمین سواری با این خودروی کلاسیک، مخصوصاً در مسیرهای خاکی تا حدود زیادی خشک و ناهموار بوده و موجب انتقال این ناهمواری‌ها به داخل کابین می‌گردد.
با این تفاسیر این خودرو فقط مناسب، مسیرهای صاف و آسفالت داخل شهر بوده و همچنین از حرکات مارپیچی و لایی کشیدن به دلیل وجود بدنه سنگین و ابعاد بزرگ نیز محروم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

1 دیدگاه در “هیوندا آزرا | مشخصات فنی و ویژگی های ظاهری هیوندا ازرا

  1. باتری رانا گفت:

    دیگه آزرا نقطه منفی نداره که بخاد بولد بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *