موتور سیکلت

موتور ۱۶۰i آپاچی | مشخصات و ویژگی های موتور 160i

موتور ۱۶۰i آپاچی | مشخصات و ویژگی های موتور 160i

موتور سیکلت یک وسیله نقلیه سبک می باشد که بیشترین تقاضا و طرف‌دار را در بین قشر جوان در جوامع مختلف به خود اختصاص داده است.
موتورسیکلت ۱۶۰ i یکی از تولیدی های شرکت TVS می باشد.
هما‌نطور که مستحضر هستید؛ این شرکت تولیدی موتورسیکلت یکی از باسابقه‌ ترین شرکت‌های تولید موتورسیکلت در سطح دنیا است.
این شرکت تولید موتورسیکلت در سال ۱۹۱۱ فعالیت خود را شروع کرده و یکی از معتبرترین شرکت‌های کشور هند به شمار می رود. یکی از رازهای موفقیت این شرکت موتورسیکلت سازی این است که دارای همکاری نزدیکی با شرکت سوزوکی ژاپن است. به‌همین سبب هست که این نوع موتورسیکلت از لحاظ مشخصات فنی و کیفیت بدنه در سطح قابل‌قبول و ایده‌آلی می‌باشد.

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

بررسی مشخصات فنی موتور ۱۶۰ i

*حجم موتور: ۱۶۰ سی سی

*نوع انجین: انژکتور، چهار زمانه، تک سیلندر، هوا خنک

* نوع استارت: استارتی

*انتقال قدرت: ۵ دنده

*سیستم ترمز: جلو و عقب دیسکی

*سیستم تعلیق جلو : تلسکوپی هیدرولیکی

*سیستم تعلیق عقب : هیدرولیک مونوشوک

*حداکثر سرعت: ۹۷ کیلومتر در ساعت

بررسی مشخصات سوخت موتور ۱۶۰ i

*رتبه مصرف سوخت : A

*میزان مصرف سوخت : ۲.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

*حداکثر توان: ۷.۹۵KW/8015 RPM

*استاندارد آلایندگی : یورو ۴

حجم مخزن سوخت: ۱۴ لیتر

بررسی مشخصات فیزیکی موتور ۱۶۰ i

*تایر جلو : ۸۰/۹۰۲*۱۷

*تایر عقب : ۱۱۰/۸۰*۱۷

*ابعاد : ۱۹۶۷*۷۷۸*۱۰۸۰

*وزن خالص : ۱۲۴.۵ کیلوگرم

بررسی امکانات موتور ۱۶۰i

*کیلومتر دیجیتال : دارد

*تک کمک: دارد

بررسی مشخصات ظاهری موتور ۱۶۰ i

این مدل موتور سیکلت دارای طراحی ظاهری زیبایی بوده که تقریباً توانسته تا حد قابل‌قبولی رضایت طرف‌داران موتور را جلب کند.
از نمای روبرو و شکل ظاهری این نوع موتورسیکلت شبیه به کله گاو می باشد. البته بعضی نیز بر این باورند که شبیه به سر زنبور طراحی شده ‌است. وجود فلاب‌های زیبا و رنگ‌های بسیار جذاب سبب شده است این مدل موتورسیکلت از محبوبیت بالایی نسبت به دیگر برندهای موتورسیکلت برخوردار گردد. گلگیر رنگ بدنه موتورسیکلت ۱۶۰ i به همراه فلاپی هایی که به باک برجسته و برآمده وصل شده و بعلاوه با هماهنگی با فالاب‌های زیر صندلی تا انتهای موتور سیکلت پیش رفته است.
به طور کلی طراحی ظاهری این مد موتور نمایی جذاب و آپاچی به آن بخشیده و درحال حاضر با رنگ‌های زرد، قرمز، آبی، نوک مدادی، نارنجی و سفید در سطح شهر به چشم می‌خورند.

مزایای خودرو موتور ۱۶۰ i

۱- توزیع مناسب وزن

موتورسیکلت ۱۶۰ i با توجه به توزیع مناسب وزن آن از قدرت مانور بالایی برای حرکت‌های مارپیچ برخوردار است و کنترل آن با توجه این مزیت به راحتی برای راننده آن امکانپذیر هست.

۲- بهره‌مندی از سیستم ترمز دیسکی

سیستم ترمز دیسکی به ‌کاررفته در این نوع موتورسیکلت سبب شده است که کنترل آن برای توقف‌های سریع بسیار راحت باشد. البته این به شرطی امکان‌پذیر است که، موتورسیکلت دارای یک سرنشین بوده و یا این‌که وزن سرنشینان قرار گرفته بر روی آن بیشتر از حد معمول نباشند.

۳- قابلیت روشن شدن با سیستم هندل و استارت

اگر باتری این موتور ضعیف شده باشد می توان براحتی با هندل زدن آن را روشن کرده و مشکلی از این بابت برای روشن کردن آن به‌جهت باتری ضعیف نیست

۴- قرار گرفتن مناسب کلیدها بر روی دسته‌های فرمان

قرار گرفتن مناسب کلیدها بر روی دسته فرمان و استفاده از راهنما، بوغ، کلید نور بالا و همچنین نور پایین و چراغ پلیسی را بر روی این نوع موتور بسیار راحت کرده است

۵- بهره‌مندی از نور مناسب در شب

نوع طراحی چراغ های این نوع موتورسیکلت سبب شده است راننده آن نور مناسبی را برای شب جهت دید داشته باشد و همچنین قادر باشد دیگر وسایل نقلیه و رانندگان موجود در مسیر خود را براحتی در هنگام شب تشخیص دهد.

معایب موتورسیکلت ۱۶۰ i

1- داشتن لاستیک بسیار ناامن و نامطمئن

لاستیک‌های این نوع موتور از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست مخصوصاً در مواقعی که هوا بارانی باشد و سطح خیابان‌ها و معابر مرطوب و خیس باشد. نوع لاستیک مورد استفاده در موتورهای آپاچی در هنگام هنگام رانندگی در هوای بارانی از گرانشی بسیار ناامن و نامطمئن برخوردار است. پس لازم است جهت پیشگیری از بروز حادثه در هنگام مرطوب بودن سطح خیابان از: گرفتن ترمز شدید، تغییر مسیر ناگهانی، ندادن گاز و سرعت ناگهانی بالا به موتورسیکلت جداً خودداری شود، چراکه کنترل موتورسیکلت در هم‌چین شرایطی در روزهای بارانی و در یک خیابان خیس واقعاً سخت می باشد.

۲- سبک بودن قسمت عقب موتورسیکلت نسبت به حد استاندارد

سبک بودن قسمت عقب این نوع موتورسیکلت نسبت به حد استاندارد موجب می‌شود که کنترل این وسیله نقلیه در دور زدن‌ها و معابر خیس سخت باشد.

بررسی وضعیت فرمان‌پذیری موتورسیکلت ۱۶۰ i

از آنجایی ‌که این نوع موتورسیکلت دارای ارتفاع مناسب و توزیع وزن ایده‌آل در قسمت جلو و انتهایی می باشد دارای فرمان‌پذیری مستحکمی است.
از دیگر مزایایی که سبب شده است فرمان‌پذیری و سواری با این نوع موتورسیکلت به راحت‌ترین شکل ممکن صورت بگیرد، داشتن سیستم تعلیق مستحکم و ۲ شاخه‌ای، با کمک فنرهای تلسکوپی چرخ های جلو و کمک های گاز به قسمت عقب موتورسیکلت می باشد.

اگر قصد داشته باشید با این موتورسیکلت یک سفر شهری کوتاه داشته باشید ارگونومی مناسب آن خستگی زیادی را برای شما در پی نخواهد داشت.

بررسی بازار موتور ۱۶۰ i

متأسفانه باتوجه به وجود نابسامانی‌های اخیر و افزایش ناگهانی قیمت وسایل نقلیه طی یکی دوساله اخیر قیمت موتورسیکلت نیز بشدت تحت تاثیر قرار گرفته‌ است به نحوی که در حال حاضر ارزان‌ترین موتورسیکلت موجود در بازار حدود ۲۰ میلیون تومن مو حتی شاید بیشتر نیز باشد.
از آنجایی ‌که موتورسیکلت ۱۶۰ i از جمله موتورهای جذاب و جوان‌پسند موجود در بازار است از میزان تقاضای بالایی در بین جوان ها برخوردار بوده اما متأسفانه بالا رفتن شدید قیمت آن سبب گشته بازار خرید فروش و این نوع مدل موتورسیکلت نسبت به گذشته دارای رکود گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

1 دیدگاه در “موتور ۱۶۰i آپاچی | مشخصات و ویژگی های موتور 160i

  1. Kingferi گفت:

    سلام موتور خوب برابری با gix و ns به ns 200 نمیرسه ولی خودم پا به پاش رفتم.موتورو سر حال نگه دارید راه میره topspeed بوده ۱۵۳ کیلومتر ترمز ها نصبت به ۱۸۰ ضعیف تره ضاهر بهتره من دورنگ آبی سفید داشتم.جمعاًموتور خوبی و متاسفانه ۸ ماه پیش از من سرقت کردنش و دیگه نمیتونم موتور داشته باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *