نکات خرید و فروش خودرو

پرفروش ترین خودرو ها در بازار ایران در سال های اخیر کدامند؟

پرفروش ترین خودرو ها در بازار ایران در سال های اخیر کدامند؟

پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایران کدام‌اند؟
این سوال موضوع اصلی مقاله ما می باشد، که ما جهت دستیابی به پاسخی منطقی و همچنین کامل دراین ‌باره سعی کرده‌ایم در سه دسته‌بندی جدا به بررسی این موضوع بپردازیم که این سه دسته عبارت‌اند از:

۱- پرفروش‌ترین خودروهای داخلی بازار ایران از لحاظ اقتصادی

۲- پرفروش‌ترین و پر تقاضا ترین خودروهای موجود در بازار ایران از لحاظ امکانات و امنیت خودرو

۳- پرفروش‌ترین خودروهای خارجی در بازار ایران

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایران از لحاظ اقتصادی

با مقایسه و مشاهده قیمت و ویژگی خودروهایی که در بازار وجود دارد می‌توان ارزان ترین خودروهای بازار کشور را در بین محصولات شرکت خودروسازی سایپا یافت.

۱- خودرو پراید

کمترین قیمت خودرو در بازار خودرو ایران اختصاص به خودروی پراید دارد.
خودروی پراید ۱۳۱ هرچند از لحاظ اقتصادی یک خودروی ارزان ‌قیمت به شمار می رود البته با توجه به تغییر و تحول‌های اخیر و بالا رفتن قیمت‌های بی‌سابقه و شدید خودرو، حتی خودروی پراید نیز دیگر یک خودروی گران‌قیمت محسوب می‌شود. درحال حاضر خودروی پراید در بازار خودرو دارای قیمتی معادل ۱۰۰ میلیون می باشد که این عدد برای بسیاری از خانواده‌های ایرانی یک رقمی بسیار بالا بوده که با این که با این تفاصیر می‌توان به این نتیجه رسید که امروزه بسیاری از خانواده‌های رده متوسط و متوسط به پائین ایرانی از داشتن حتی ارزان‌قیمت‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین خودرو نیز محروم هستند.

۲- خودرو تیبا صندوق‌دار

خودروی تیبا صندوق‌دار به‌عنوان دومین خودروی ارزان‌قیمت و پرفروش در بازار محسوب می‌گردد. این خودرو نیز متعلق به شرکت خودروسازی سایپا می باشد.

۳- خودروی تیبا ۲

خودروی تیبا ۲ جزو پرفروش‌ترین و اقتصادی‌ترین خودروهای حال حاضر کشور بشمار می رود که به لحاظ داشتن قیمت پایین نسبت به خودروهای دیگر بعد از خودروی پراید و تیبا صندوق‌دار در ردیف سوم پرفروش‌ترین خودروهای ارزان‌قیمت قرار گرفته است.

۴- خودروی ساینا

این خودرو نیز جزو محصولات شرکت خودرو سازی سایپا به شمار می‌رود بعد از خودروی پراید تیبا صندوق‌دار و تیبا ۲ خودرو ساینا به‌عنوان چهارمین خودروی ارزان‌قیمت در کشور محسوب می‌شود که به لحاظ داشتن قیمت پایین و مقرون به صرفه‌تر نسبت به دیگر خودروهای موجود جزو آن دسته از خودروهایی به شمار می‌رود که در لیست خودروهای انتخابی افرادی که به دنبال خودروهای اقتصادی با قیمت پائین هستند می‌تواند قرار بگیرد.

پرفروش‌ترین و پر تقاضا ترین خودروهای بازار داخلی ایران به لحاظ امکانات و امنیت آن‌ها

پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایران به لحاظ بالا بودن امنیت و امکانات رفاهی آن‌ها عبارت‌اند از: رنو تندر پلاس دنده‌ای، پژو، پژو ۲۰۶، پژو پارس، دنا، رنو کولئوس.

۱- خودرو رنو کولئوس

این خودرو به لحاظ داشتن ظاهری جذاب و مدرن و همچنین داشتن ایمنی، تجهیزات و امکانات قابل‌قبول توانسته است در رده پر تقاضا ترین خودروهای بازار داخلی کشور ما قرار بگیرد. این خودرو دارای سطح خدمات پس از فروش مناسب و رضایت‌بخش برای دارندگان آن نیز هست. از آنجایی که با استفاده از تکنولوژی ساخت نیسان ساخته شده است، خودرویی با قدرت فنی قوی و قدرت بالا است.

خودروی رنو کولئوس علیرغم داشتن امکانات و سطح کیفی و همچنین طراحی ظاهری جذاب نسبت به خودروهای هم رده خود دارای قیمت خوب و اقتصادی‌تر می باشد. این عامل هم یکی دیگر از عواملیست که توانسته به رونق بازار این خودرو دامن بزند.

۲- خودرو دنا

خودروی دنا برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ توسط شرکت خودروسازی ایران‌خودرو به بازار کشور ارائه گردید ازآنجایی‌که این خودرو دارای طراحی ظاهری جذاب و همچنین، دارای امکانات و تجهیزات مناسب و قابل‌قبولی می باشد توانسته خود را در رده خودروهای پرطرف‌دار با بازار فروش خوب قرار دهد.

۳- خودرو پژو پارس

خودرو پژو پارس برای اولین بار در سال ۱۳۷۹ وارد بازار خودرو کشور ایران شد. نام اولیه این خودرو سفیر بود که اکنون خودروی سفیر با نام خودرو پژو پارس در بازار مطرح است. این خودرو یکی از پرطرف‌دارترین محصولات ایران‌خودرو در بازار کشور بوده که از لحاظ ظاهری و همچنین امکانات رفاهی در حد قابل قبولی هست و توانسته به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین تولیدات داخلی در میان متقاضیان خودرو در کشور مطرح گردد.

۴- خودرو پژو ۶

خودروی پژو ۶ یکی از پیشکسوتان بازار خودرو کشور ما می‌باشد که حدود ۲۰ سال است در بازار کشور حضور دارد. درحال حاضر این خودخودرو یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین خودروهای تولید داخلی به شمار می رود.
ازآنجایی‌که این خودرو دارای ظاهری مدرن و جوان‌پسند می‌باشد و همچنین از تجهیزات مناسب و ایمنی بالایی در کنار قدرت فنی ایده‌آل برخوردار است توانسته یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار داخلی محسوب گردد.

۵- خودرو رنو ال ۹۰

از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خودرو می‌توان به استهلاک پایین و مصرف سوخت کم، آن در مقایسه با خودروهای هم رده خود در بازار اشاره کرد. هزینه نگهداری و مراقبت این خودرو در کنار دیگر مزایای آن سبب شده‌است که خودرو رنو تندر پلاس دنده‌ای یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای داخلی به شمار برود.

پرفروش‌ترین خودروهای خارجی در بازار ایران

در طی چند سال اخیر به دلیل وجود نوسانات بالا در قیمت ارز و تحریم‌های شدید، خودروهای وارداتی در بازار ایران با مشکلات زیادی دست ‌و پنجه نرم کرده است به‌نحوی که تنها افراد معدودی که به لحاظ امکانات و شرایط مالی در سطح خیلی بالایی قرار دارند قادر به خرید خودروی وارداتی گران‌قیمت هستند. به‌طورکلی پرفروش‌ترین خودروهای خارجی و وارداتی موجود در کشور ما عبارت‌اند از خودرو رنو تالیسمان، خودرو رنو کولیوس، خودرو هیوندای سانتافه ، خودرو سانگ یانگ تیوولی، خودرو کیا اسپرتیج، توسان کراس.

۱- خودرو رنو تالیسمان

خودرو رنو تالیسمان به عنوان اولین خودروی پرفروش وارداتی، در بازار خودروی ایران محسوب می‌گردد که توانسته است به طور کامل رضایت طرف‌داران و صاحبان خود را جلب کند. این خودرو به‌عنوان یک خودروی خاص شاسی‌بلند و جوان‌پسند در کشور می‌باشد که دارای طراحی ظاهری زیبا و اسپرت است.

بهره‌مندی از سواری نرم و لذت بخش و داشتن ظاهری جذاب و شیک سبب شده که این خودروی اصیل کره جنوبی به عنوان اولین خودروی پر فروش در بازار خودروی ایران انتخاب گردد.

۲- خودرو هیوندای توسان کراس

این خودرو یک خودروی شاسی بلند بوده که در رده پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی بازار کشور قرار دارد. داشتن طراحی ظاهری جذاب، شیک و همه‌پسند و همچنین بهره‌مندی از ویژگی‌های فنی خوب و ایده‌آل سبب شده این خودرو از محبوبیت بالایی در کشور ما بهره‌مند گردد.

این خودروی شاسی بلند به راننده و سرنشینان آن مخصوصاً در جاده‌های ناهموار امکان یک سواری نرم و لذت‌بخش را می‌دهد.

۳- خودروی کیا اسپورتیج

این خودروی وارداتی به لحاظ داشتن طراحی چشم نواز، تجربه رانندگی راحت و قیمت مقرون به صرفه یکی از پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی در بازار ایران است. خودرو کیا اسپورتیج دارای اتاقی زیبا و جذاب با فضای داخلی رضایت‌بخش برای سرنشینان، توانسته محبوب بالایی را در بین طرف‌داران و خریداران ایرانی کسب کند.
لازم به ذکر است که این خودرو در کنار امکانات رفاهی ایده‌ال دارای سیستم فنی قدرتمندی نیز است.

۴- خودرو سانگ یانگ تیوولی

این خودروی کراس اوور کره جنوبی که دارای ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ و یک جعبه گیربکس ۶ دنده می باشد. قادر است در ۱۲ ثانیه شتاب ۰ تا ۱۰۰بگیرد.
خودرو سانگ یانگ تیوولی یکی از تازه‌وارد ترین خودروهای خارجی در بازار ایران است که دارای طراحی ظاهری زیبایی بوده و توانسته در همین روزهای اولیه ورودش به بازار کشور ما جایگاه خوب و قابل‌قبولی برای خود باز کند.
شاید یکی از مهم‌ترین دلایل بهره‌مندی این خودرو از بازار مناسب و ایده‌آل در کشور ما داشتن ایمنی بالاو طراحی جذاب آن است.

۵- خودرو هیوندای سانتافه

خودرو هیوندای سانتافه یکی از خودروهای قدیمی وارداتی در بازار می باشد که در میان خودروهای وارداتی از بازار خوب و همچنین طرف‌داران قابل‌قبولی بهره‌مند است. هیوندای سانتافه دارای ظاهر و طراحی فوق‌العاده جذابی بوده و برای یک سفر خانوادگی بهترین گزینه می تواند باشد این خودرو دارای موتور ۲۴ لیتری ۴ سیلندر با ۱۸۸ اسب بخار بوده و یکی از خودروهای وارداتی با سیستم فنی خوب و ایده‌آل و همچنین قادر به تضمین سلامتی سرنسینان خود است.

۶- خودرو رنو کولیوس

این خودرو یکی از کراس اوورهای کمپانی رنو می‌باشد که دارای ظاهری اسپرت، جذاب و جوان‌پسند است. بهره‌مندی این خودرو از مشخصات فنی قابل‌قبول و همچنین داشتن امکانات رفاهی و امنیتی ایده‌آل سبب شده به عنوان دومین خودروی پرفروش در کشور ما انتخاب گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *